Grade 1 - Long Term Plan (Curriculum)

AMA International School – Bahrain

At its heart, AMA International School (AMAIS) is committed to ensuring its students have access to the very highest quality learning experience. It is becoming widely recognized that there has to be a shift in learning styles if students are to achieve their potential and be able to function effectively in a modern, knowledge economy. AMA International School provides a context where young Bahraini and expatriate students, from their first day in school, will be given the opportunity to develop an understanding that they can always improve with a resilience to rise to the challenge of continuous improvement. 

Mathematics

 

Long Term Plan: Annual Unit overview

Autumn

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15 (3 day)

Number : Place value

Number: Addition and Subtraction

(Week 8 Holiday) 

Measurement : Money

Number: Multiplication and division.

Assessment Week

Consolidation /Intervention

Spring

1 (3 day)

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

     

Number: Multiplication and division

Statistics 

Geometry – Properties and shape

 

Number: Fractions

Measurement: Length and Height.

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

     

Summer

1

2

3

4 (4 day)

5 (4 day)

6 (3 day)

7

8

9

10

11

12

     

Geometry: Position and Direction

Problem solving and efficient methods.

Measurement: Time

Measurement: Mass, Capacity and Temperature.

Investigations

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

     

Science

 

Long Term Plan: Annual Unit overview

Autumn

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15 (3 day)

Uses of everyday materials 

– Materials have physical properties which can be investigated and compared

 -The physical properties of materials determine their uses 

 

Uses of everyday materials 

Assessment Week

Consolidation /Intervention

Spring

1 (3 day)

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

     

Living things and their habitats 

– Habitats provide living things with what they need 

 

Animals including humans 

– Life exists in a variety of forms and goes through cycles – Animals

-The human body has a number of systems, each with its own function

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

     

Summer

1

2

3

4 (4 day)

5 (4 day)

6 (3 day)

7

8

9

10

11

12

     

Growing plants 

 – Life exists in a variety of forms and goes through cycles – Plants

Growing plants 

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

     

English

Arabic

 

Long Term Plan: Annual Unit overview

Autumn

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15 (3 day)

الإجازة الفصلية

التهيئة

يتواصل مع

الآخرين استماعاً وتحدثاً في سياقات مختلفة ولأغراض متنوعة

رسم الخطوط

   يظهر المتعلم اهتماماً بالكتابة

حرف الألف

(أ)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته  أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الباء

(ب)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته  أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف التاء

(ت)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته  أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الثاء

(ث)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته  أمثلة عليه وكتابة الحرف

 

حرف الجيم

(ج)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الحاء

(ح)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الخاء

(خ)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الدال

(د)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الذال

(ذ)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

Assessment Week

Consolidation /Intervention

Spring

1 (3 day)

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

     

حرف الراء

(ر)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الزاي

(ز)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف السين

(س)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الشين

(ش)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الصاد

(ص)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الضاد

(ض)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

 

حرف الطاء

(ط)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الظاء

(ظ)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف العين

(ع)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

     

Summer

1

2

3

4 (4 day)

5 (4 day)

6 (3 day)

7

8

9

10

11

12

     

حرف الغين

(غ)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الفاء

(ف)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف القاف

(ق)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الكاف

(ك)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف اللام

(ل)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الميم

(م)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف النون

(ن)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

حرف الهاء

(هـ)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الواو

(و)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف 

حرف الياء

(ي)

تعريف الطفل بالحرف اسمه وصوته ، أمثلة عليه وكتابة الحرف

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

     

Islamic

Long Term Plan: Annual Unit overview

Autumn

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15 (3 day)

المسلم النظيف

آداب تلاوة القرآن الكريم

سورة الكوْثر

موْلد الرسول

الوُضوء

الله المُنعم

سورة الفاتحة

 

الصدق

أنواع المياه الطاهرة

سورة الفيل

الأمانة

الله الواحد

Assessment Week

Consolidation /Intervention

Spring

1 (3 day)

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

سورة الإخلاص

رضاعة الرسول

سورة قريش

الله الخالق

الصلوات الخمس

عمل الرسول قبل البعثة

 

بر الوالديَن

سورة الفلق

كيَف أصلي

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

 

 

 

Summer

1

2

3

4 (4 day)

5 (4 day)

6 (3 day)

7

8

9

10

11

12

 

 

 

لقاء النبي مع الراهب بَحيَري

آداب الطعام والشراب

سورة الناس

آداب قضاء الحاجة

أركان الإسلام

سورة العصر

تلاوة

سورة القدر

(تلاوة)

سورة الشرح

(تلاوة)

سورة الضحى

(تلاوة)

سورة القارعة

(تلاوة)

Assessment Week

Consolidation/ Intervention

 

 

 

 

If you want to download the our G1 Curriculum, click the button below. 

Quick Inquiry
close slider